Darmowa dostawa od 200,00 zł
Zadzwoń i zamów: 44 711 15 10
Idosell security badge

Jak ćwiczyć w domu? Wszystko, czego potrzebujesz!

2022-09-12
Jak ćwiczyć w domu? Wszystko, czego potrzebujesz!

Czy ćwiczenie w domu przynosi efekty?

Zacznijmy od tego, czy ćwiczenia w domu w ogóle mają sens. Odpowiedź jest krótka: oczywiście, że tak! Najważniejsze jednak, aby były podparte odpowiednią wiedzą o ciele oraz oczywiście systematycznością. Robienie 50 pompek dziennie to dobry pomysł – jednak robienie dziennie 50 pompek wykonywanych niepoprawnie to już strata czasu, a w skrajnym wypadku wręcz zagrożenie dla zdrowia. Kolejna istotna informacja jest taka, że trening treningowi nierówny. Tutaj wyróżnilibyśmy 3 rodzaje treningu w domu:

  • ćwiczenia cardio – pomogą Ci zgubić kilogramy i zadbać o sylwetkę,

  • ćwiczenia rozciągające i relaksujące – pozwolą Ci się wyciszyć i odprężyć,

  • ćwiczenia siłowe – dzięki nim nabierzesz siły i wyrzeźbisz swoje mięśnie.

Możesz nam wierzyć, że każdy z tych trzech treningów możesz przeprowadzić w swoim domu bez pomocy trenera, czy zaawansowanego sprzętu rodem z siłowni! Zwłaszcza że dziś nie każdy ma czas ani możliwość, aby chodzić regularnie na siłownię. Przecież każdego dnia trzeba poświęcić 1,5-2h czasu na sam trening, do tego dochodzi dojazd, a obowiązków domowych, czy zawodowych wcale nie ubywa… My jednak mamy na to swoje rozwiązanie!

Ćwiczenie w domu bez sprzętu bywa czasami jedynym wyjściem. Powiedzmy sobie wprost: to na pewno lepszy pomysł niż całkowite rezygnowanie z aktywności. Zresztą wiele osób świadomie wybiera właśnie taką formę treningu. Wcale nie uważają one, aby na tym traciły. Jeśli masz odpowiednio dużo samozaparcia oraz regularności, to taki trening może być w sam raz dla Ciebie.

 

Jakie są zalety ćwiczenia w domu?

Trening w domu to zdecydowanie dobry pomysł w przypadku wszystkich zabieganych osób, które nie mają czasu (lub nie chcą poświęcać na to środków) na chodzenie na siłownię, do klubu fitness, czy na zajęcia jogi. Najważniejsze to mieć właściwą motywację: dzięki temu nie przerwiesz treningu. Do tego warto skupić się na wykonywanych ćwiczeniach, aby wykonywać je poprawnie – wtedy będziesz widzieć efekty. W przeciwnym wypadku możesz zrazić się do treningów. Najważniejsza zaleta ćwiczenia w domu? Przede wszystkim elastyczność. To Ty decydujesz o formie treningu. Możesz go więc dostosować do swojego planu zajęć, ćwicząc jednego dnia wcześnie rano (np. w wolny weekend), a innego wieczorem (np. po pracy, czy w przerwie).

 

Jak ćwiczyć w domu? Oto nasze porady:

  1. Cały czas miej motywację – motywacja to Twoje paliwo, które będzie Cię napędzać do ćwiczeń. Bez tego szybko zrezygnujesz i to nawet, jeśli początkowo poczujesz przypływ energii. Co może być Twoją motywacją? Np. zgubienie kilogramów, uczucie wyciszenia, nabranie wymarzonej sylwetki. Swój cel możesz napisać sobie na lodówce lub w innym widocznym miejscu. Pozytywna energia jest niesamowicie ważna!

  2. Ćwicz tak, jak lubisz – pamiętaj, aby dobrać taki zestaw ćwiczeń, który będzie Ci sprawiać frajdę. W przeciwnym wypadku trening będzie przykrym obowiązkiem. W sieci znajdziesz masę inspirujących pomysłów na ćwiczenia. Spisz więc swoje ulubione i działaj!

  3. Rozpisz plan treningu – ćwiczenie z „doskoku”, gdy znajdziesz wolne 15 minut, może nie wystarczyć. Najlepiej rozpisać sobie plan ćwiczeń. Oczywiście godziny dobieraj elastyczne, ale warto wyróżnić, co chcesz ćwiczyć danego dnia (np. którą partię ciała, ile pompek chcesz wykonać, czy jak długo się rozciągać).

  4. Zadbaj o odpowiednie miejsce do ćwiczeń – możesz ćwiczyć w swoim ogrodzie lub w domu. Ważne, abyś stworzył odpowiednią przestrzeń do treningu. Czy to oznacza, że musisz przeznaczyć cały jeden pokój do ćwiczeń? Absolutnie nie! Swoją strefę treningu możesz wydzielić matą do ćwiczeń. Uwierz nam, że to zrobi robotę!

  5. Poprzyj trening odpowiednią dietą – pamiętaj, że same ćwiczenia doskonale uzupełnią zdrową dietę. Nie musisz sobie odmawiać wszystkiego, ale zadbaj o to, aby Twój jadłospis był odpowiednio zbilansowany. Dobierz go również do rodzaju treningu, np. w przypadku treningu siłowego ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości białka, które jest budulcem mięśni.

  6. Nastrój jest ważny – nic tak nie motywuje do ćwiczeń, jak ulubiona muzyka. Puść swoje rytmy i działaj!

 

Hurom M100 2in1

Jaki sprzęt do ćwiczeń w domu?

Oczywiście w zależności od wybranego rodzaju treningu, sprzęt, którego możesz potrzebować, będzie się różnić. W przypadku ćwiczeń relaksacyjnych (rozciągania, jogi itp.), warto zaopatrzyć się w:

  • odpowiednią odzież do ćwiczeń,

  • matę do ćwiczeń,

  • wałki lub rollery.

Tak naprawdę na początek tyle Ci wystarczy. Serio! A co, jeśli chcesz postawić na trening cardio lub trening siłowy? Tutaj również nie musisz kupować wielkich maszyn do sprzętu. Na początek polecamy:

  • skakankę,

  • step do ćwiczeń,

  • obciążniki do ćwiczeń (dostosuj ich ciężar do swojego poziomu treningu!),

  • kilka hantli o różnej wadze,

  • gumy treningowe,

  • drążek rozporowy.

 

Tutaj wymieniliśmy sprzęt, który nie kosztuje wiele (jednak zwróć uwagę na jego jakość – odradzamy kupowanie sprzętu od nieznanego producenta), za to pozwala na różnorodny i przede wszystkim skuteczny trening. Nie ma więc na co czekać. Przygotuj sobie listę zakupów, napisz swoje hasło motywacyjne na lodówce i zacznij treningi. Trzymamy za Ciebie kciuki i życzymy powodzenia!

Polecane

Step do aerobiku PROFIT PLUS

Step do aerobiku PROFIT PLUS

68,76 zł brutto/1szt.
Zaufane Opinie IdoSell
4.90 / 5.00 178 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-05-28
Ok
2024-03-21
Jest ok
pixel