Darmowa dostawa od 500,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Opony, szytki i dętki

( ilość produktów: 18 )

 

Zbliża się nowy sezon? Obejrzyj naszą ofertę przygotowaną przez specjalistów znających się na rzeczy – w Bike Run znajdziesz najlepsze opony, szytki i dętki wiodących producentów, które warto mieć pod ręką, gdy dojdzie do awarii. Historia opon sięga aż 1839 roku, gdy Charles Goodyear opracował proces produkcji gumy – 7 lat później opatentowano pneumatyczną oponę dętkową. Dzisiejsze opony rowerowe nie mają już zbyt wiele z nimi wspólnego – to nowoczesne modele z dętką, bezdętkowe oraz szytki. Chcesz, żeby rowerowe ogumienie nie miało przed tobą żadnych tajemnic? Czytaj dalej, a dowiesz się, jak wybrać najlepszy produkt i czym różnią się poszczególne typy ogumienia. Jeśli wiesz, czego potrzebujesz, obejrzyj dostępny asortyment wybierając model, który pozwoli ci się cieszyć codzienną, jak i treningową jazdą.

Opony rowerowe z dętką - uniwersalny model

Koła pod oponę wraz z dętką są łatwo dostępne i uniwersalne do wielu zastosowań. Dadzą ci poczucie bezpieczeństwa w przypadku złapania gumy, gdyż wystarczy zmienić dętkę i możesz ruszać w dalszą trasę. Na tego rodzaju kołach można poruszać się nie tylko na co dzień po mieście, ale nawet na treningu czy startując w zawodach.

Szytka do roweru - opony dla kolarzy szosowych

Szytka rowerowa to opona połączona z dętką, dlatego nie nakłada się ją na opony ale przykleja specjalnym klejem lub taśmą. W porównaniu nawet do opon szosowych, to rozwiązania bardziej kosztowne i trudniejsze w serwisowaniu, jednak lżejsze od kół pod oponę. Dodatkowo miłośnicy dwóch kółek cenią je za mniejsze opory tłoczenia, co wraz z niższą wagą jest argumentem dla osób biorących udział w wyścigach. Szytki są używane w zawodowym i pół-amatorskim sporcie, dominując szczególnie w rowerach szosowych i przełajowych.

Opona bezdętkowa do roweru - co musisz wiedzieć

Koła tubeless, czyli system bezdętkowy, wymagają odpowiednich opon oraz taśmy uszczelniającej. Opona bezdętkowa ma coraz więcej zwolenników z jednego prostego powodu - podczas montażu wlewa się płyn uszczelniający, który w razie przebicia uszczelni otwór. Zaletą opon bezdętkowych jest możliwość stosowania niskich ciśnień, znacząco poprawiając przyczepność. Tego typu opony są najczęściej zakładane do rowerów górskich i przełajowych.

Jak wybrać oponę do typu roweru

W naszym asortymencie czekają na ciebie opony MTB, opony trekkingowe, jak i produkty dedykowane na miasto. Dosłownie każdy miłośnik jazdy na rowerze znajdzie coś idealnego dla siebie. Mamy dla ciebie opony przeznaczone na asfalt o gładkim bieżniku, odradzane raczej przy mokrych warunkach. Obejrzyj opony rowerowe terenowe z wyraźnymi klockami bieżnika, które poprawią przyczepność koła na wymagającej nawierzchni. Semi-slicki to specjalne opony gładkie w strefie czołowej z delikatnymi kostkami bieżnika bo bokach. To uniwersalne rozwiązanie na asfalt i niewymagającą jazdę w terenie.

Jeśli szukasz opony MTB lub terenowej z wyraźnym bieżnikiem, zwróć uwagę na to, czy potrzebujesz modelu do jazdy w błocie czy raczej na utwardzone nawierzchnie. Znaczenie ma nie tylko wspomniany już bieżnik, ale rodzaj gumy - na mokry teren jest ona miększa, a na łatwe, szybkie trasy twardsza. Interesują cię opony do roweru elektrycznego? Poszukaj w naszym asortymencie specjalnego ogumienia, które jest odporne na przebicie, zapewnia niskie opory toczenia i zapewnia odpowiednią stabilność. Podobnie jak w pozostałych oponach, ważną rolę odgrywa bieżnik, dopasowany do miejsca i stylu podróżowania. Opony do roweru elektrycznego są przystosowane do pracy z większym obciążeniem, co wynika z masy tego typu urządzeń.

Wybierając oponę pamiętaj o tym, że jej rozmiar musi pasować do twojego jednośladu. Średnica powinna być kompatybilna z obręczą, ramą i widelcem, ale najważniejsza będzie jednak szerokość. Jeśli zależy ci na jak najmniejszych oporach toczenia, wybierz z naszego asortymentu węższą oponę, jednak pamiętaj o tym, że ma ona gorszą przyczepność. Z szeroką oponą jedzie się ciężej, wolniej, ale doskonale amortyzuje na nierównościach. Opony do rowerów szosowych mają zwykle szerokość 23-28 mm, a do miejskich, trekkingowych i crossowych 32-47 mm, a do górskich w granicy 49-61 mm. Najgrubsze z opon nazywane fatbike mają nawet 4 cale szerokości.

Poza tym ważne jest to, czy szukasz opony zwijanej czy opony drutowanej. Jaka jest różnica? Opona zwijana posiada na rancie włókna kevlarowe, które obniżają jej masę, do tego zapewniają odpowiednią wytrzymałość i stabilność. Opona drutowa na rancie posiada stalowy drut ? to rzadziej wybierany model, ponieważ jest cięższy, przekłada się na wolniejsze nabieranie prędkości i do tego drut może się odkształcać.

Wiesz już, jaką oponę wybierzesz z naszego bogatego asortymentu? Jeśli nie, sprawdź jeszcze raz dostępne modele lub napisz do nas. Chętnie doradzimy, co najlepiej sprawdzi się w twoim przypadku.

Zaufane Opinie IdoSell
4.95 / 5.00 20 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-06-15
Super sklep!
2022-01-25
Super. Wszystko jak należy.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel